-
Ibn Khafaja d'Alzira + comentari del poema "Escena d'amor" o bé "El jardí" (1 persona)
-
Al-Russafí de València + comentari del poema "Elegia valenciana" (2 persones)
-
Ibn al-Abbar de València + comentari de poema "Cassida en Sin. Al rei de Tunísia" (2 pers.)
-
Jaufré Rudel (trobador occità) + comentari del poema "Pel maig, que el jorn és tan llarguer" (2 pers.)
-
Bernat de Ventadorn + comentari de "Tinc el cor ple d'alegria" o "Quan veig l'alosa aletejar" (2 p.)
-
Guillem de Berguedà + comentari del poema "Cançoneta lleu i blana/plana" (2 pers.)
-
Anselm Turmeda + comentari del poema "Elogi dels diners" (2 pers.)
-
Pere March + poema comentat "Al punt que hom naix comença de morir" (2 pers.)
-
Andreu Febrer + comentari del poema "Balada" (2 pers.)
-
Gilabert de Pròixita + comentari del poema "Amant llanguesc e llanguint pas gran pena" (2 pers.)
-
Jordi de Sant Jordi + poema comentat a triar: "Estramps", "Presoner" o "Cançó d'opòsits" (2 pers.)
-
Ausiàs March + dos poemes comentats a triar entre cinc: XI, XIII, XXIII, XLVI, LXVIII, (3 pers.)
-
Joan Roís de Corella + poema comentat "La balada de la garsa e l'esmerla (2 pers.)
-
Lo procés de les olives, obra col·lectiva + comentari del fragment del llibre (2 pers.)
-
Jaume Gassull: Lo somni de Joan Joan + comentari del fragment del llibre (2 pers.)
Heus
ací 15 autors enllaçats al web per tal d'investigar-los, comentar-ne un poema i
exposar el resultat. Cada parella prepararà la biografia literària
i el comentari en cooperació utilitzant DRIVE per a redactar el
treball i per a elaborar una breu presentació power point
també amb l'aplicació de DRIVE que ajude a explicar-los. Quan estiga acabat i
revisat, es publicarà al blog com una entrada més. Els dies 10, 14 i 15 d'octubre es dedicaran les sessions de
classe a l'exposició oral i a la posada en comú prevista.
L'activitat compta 2 punts de la nota d'avaluació. Inclou:
treball cooperatiu publicat i exposició oral a classe amb ajuda d'una presentació visual bàsica.
La
cooperació entre els membres del grup-parella es basa en quatre
aspectes:
-
Compartir el mateix document en línia per mitjà de Google Drive per a redactar el treball en parella consistent en la introducció a l'autor, les seues principals publicacions o poemes, amb la temàtica, i el comentari del poema.
-
Elaborar i compartir la mateixa presentació power point en línia per mitjà de Google Drive també. Cada parella confecciona entre 2 i 6 “diapositives” del seu tema. La primera diapositiva durà el nom del poeta com a títol i en menor tamany els noms de la parella d'alumnes. Una diapositiva reproduirà els versos del poema que es comenta (fins a 20 versos). El text del power point serà en poques línies i en esquema per cada diapo.
-
Compartir amb el vostre professor necessàriament els treballs -i les presentacions- que esteu elaborant cada grup per mitjà de la invitació a editar el document des de Google Drive. D'aquesta forma us pot orientar la redacció dels escrits. E-mail: verbascripta@gmail.com.
-
Ajudar-se entre els membres de la parella a l'hora d'investigar, redactar, revisar l'escrit i preparar l'exposició dels temes i les presentacions. El grup-parella exposarà de manera conjunta el mateix dia utilitzant els recursos que haja preparat i haurà de segmentar l'exposició oral per individu d'una manera equilibrada entre els 2 minuts com a mínim i els 4 minuts màxim cadascú.
ORIENTACIONS
-
Per a la recerca de les biografies i la caracterització dels períodes històrics, l'alumne/a ha de consultar i citar dues fonts diferents com a mínim, que les farà constar al final del treball a tall de bibliografia. Una font pot ser el llibre de lectura de Bromera i l'altra, l'enciclopèdia en línia o article que s'haja consultat.
-
L'escrit total de la biografia literària més el comentari del poema ocuparà una extensió entre 750 i 900 mots. (No s'hi compten els poemes o fragments reproduïts ni la bibliografia citada).
-
L'escrit individual tindrà títol, autoria del treball, dos o més subapartats temàtics presentats en lletra negreta; estarà separat en diversos paràgrafs. Es valorarà que continga almenys una imatge al·lusiva. Al final es citarà la bibliografia consultada que ha de contenir el títol dels textos, el nom dels autors i la procedència: Editorial, Universitat, URL del Web, etc.
-
En acabar la participació de cada parella hi haurà un torn breu de preguntes dels companys i del professor. L'alumnat de classe farà servir una rúbrica d'observació per valorar les exposicions. Al final de les exposicions, hi haurà una posada en comú dels continguts i l'activitat.
- - - - -
RÚBRICA DE VALORACIÓ SOBRE 10 PUNTS DE L’EXPOSICIÓ ORAL
DE LITERATURA
PUNTUACIÓ
-----------------------
ASPECTES
|
0
|
1
|
2
|
1. CORRECCIÓ LÈXICA I
GRAMATICAL
|
Mala o regular: barbarismes
i dificultats abundants en la connexió d'oracions o la
conjugació, >10 aprox.
|
Acceptable: algunes errades
greus en lèxic, conjugació o connectors, entre 6 i 10
|
Bona:
Poques errades detectades ≤5
aprox.
|
2. PRONÚNCIA, ENTONACIÓ
I VOLUM DE VEU
|
Males
o regulars: monotonia explicativa, dificultats notables de parla,
pronúncia no valenciana, veu baixa. Sense pauses...
|
Acceptable o bona:
falla només en un aspecte. Monotonia, dificultats de
parla, volum massa baix, mala
pronúncia.
Fa,
almenys, una pausa
|
Molt
bona: aconsegueix modular la veu amb un volum alt i bona
pronúncia quasi sempre
o tot el temps. Fa pausa en cada
tema.
|
3. EXPOSICIÓ
MEMORITZADA
|
Llig tot o quasi tot el
temps. La lectura pot fer l’exposició avorrida o poc
interessant.
|
Interessa. Llig algun
fragment de l’escrit per a consultar les idees o citar textos
originals.
|
No llig o fa només alguna
ullada al text. Es recolza en la memòria.
|
4. CONTINGUT CLAR,
ORDENAT
I
AMB INTERÉS
|
Té
algun defecte així:
>Dóna molta informació
sense classificar en apartats.
>No són idees o temes
fonamentals.
>Ha
oblidat d'incloure idees importants.
|
>Text ordenat per
apartats.
>Algunes
idees o temes abordats són fàcils de recordar, d’altres són
informacions poc importants o difícils.
|
>Text molt ben
ordenat i amb un esquema clar dels punts que
tracta.
>Informació del tema ben
seleccionada.
>Facilita l’estudi de
la qüestió.
|
5. INFORMACIÓ BÀSICA
DESTACADA
|
No es recapitula en cada
apartat les idees fonamentals; no s’hi fa èmfasi amb
l'entonació; no es fa conclusió recordant idea bàsica;
|
Les idees bàsiques queden
clares per un dels mètodes citats: recapitula; remarca les idees
fonamentals; fa conclusió; anècdota.
|
Utilitza bé dos o més
recursos com a mínim:
-recapitulació
-èmfasi
en idees
-bona
conclusió
-anècdota
|
ESCALA DE VALORACIÓ
-
De 9 a 10 punts: Molt bona exposició
-
De 7 a 8 punts: Bona exposició
-
De 4 a 6 punts: Exposició acceptable, però millorable. Cal preparar la següent on més falle.
-
De 0 a 3 punts: Exposició poc o gens preparada. Cal elaborar millor el treball i assajar abans.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa ací la teua aportació pública anotant el teu nom. El professor la rep per e-mail també.