divendres, 20 de setembre del 2019

Un nou sistema de treball amb blogs i portafolis en Valencià

Benvingut, benvinguda al blog de matèria de Valencià per a 1r de Batxillerat. En aquest espai trobaràs cada quinzena les orientacions i les instruccions per a preparar les activitats de classe i del teu portafoli de grup enllaçat en la barra lateral. Així mateix, a les pestanyes superiors disposes del material principal de Llengua en fitxes, i d'enllaços cap als materials de Literatura.

Consells per a escriure l'apunt quinzenal del blog

Al principi de la setmana t'has de registrar al teu portafoli seguint instruccions. A més et fem ara alguna recomanació per tal que el contingut del teu escrit siga l'adequat.

Has d'escriure quinzenalment (a part dels treballs que el professor et demane) una entrada al blog d'aula, si més no, com a part del portfolio personal on reflectiràs els aprenentatges de l'assignatura de Valencià (1r de Batxillerat). Hi publicaràs un resum quinzenal d'algun d'aquests punts a mena de diari personal:
  • activitats desplegades, 
  • continguts vistos a classe i apresos,
  • dificultats trobades i superades, 
  • dinàmica dels treballs individuals o grupals, 
  • opinions que s'han expressat sobre les activitats o valoracions que et vénen ara al cap.
Posa el títol que presente la idea més important que has expressat a l'escrit. Si vols deixar-lo per al final, abans de tancar l'apunt, és probable que et vinga al cap un bon titular. Convé fugir de títols  previsibles: "Setmana del 24 al 30 de setembre" i buscar-ne de creatius: "Una bona oportunitat d'aprendre", etc.

L'estil serà de diari personal on s'entremesclen diverses tipologies textuals: narrativa, expositiva i argumentativa, principalment. No és necessari separar l'escrit per dates. Cal presentar-lo com un tot. Per exemple: "Al llarg de la setmana hem fet tres activitats distintes. El primer dia, ..., el segon... La més interessant ha sigut la proposta d'escriure en un blog... Trobe que amb aquesta idea milloraré..." Val a dir, fixeu-vos en alguna particularitat significativa per al vostre aprenentatge. Això requereix una xicoteta reflexió del que s'ha fet en Valencià durant la quinzena. No es busca la narració asèptica sense reflexió, sinó que descrigues activitats, continguts, i que expresses el que t'aporten.

L'extensió mínima i màxima dependrà del que hages de relatar i podrà variar. No pretenem que expresses exhaustivament ni amb detall les activitats de la quinzena. Això no obstant, veuràs que si et pares a pensar què es fa a classe i què resulta més significatiu per a tu, necessitaràs dotze línies si més no en l'apunt que faces, val a dir, un mínim de 200 mots.

Convé acompanyar l'escrit amb una imatge que il·lustre algun aspecte del contingut o de les emocions que expressen els teus escrits. També hi caben les imatges metafòriques, de contrapunt.

Quan acabes el teu escrit, abans de publicar-lo has d'etiquetar-lo en lletres majúscules amb el cognom i, sense coma, la sigla del teu nom. Un exemple: Maria Josep Peris seria PERIS MJ. Després, clica en "FET". La finalitat és d'usar les etiquetes dels vostres noms per a reagrupar tots els escrits de cadascú en una sola ullada dins el "blogroll". També cal que indiques entre parèntesis o claudàtors el nombre de mots utilitzats a l'escrit: (213 mots) / [213 mots], per exemple.

No t'angoixes. Aquesta mena d'escrits requereixen al principi un entrenament i una vigilància en l'expressió que podràs dominar en poques setmanes. Podràs usar correctors lingüístics. ¿Recordes allò de l'estructura tripartita dels textos? Es tracta que aprenguem de tots. Fixa't, com un petit exemple, en l'apunt quinzenal que el professor farà en aquest blog del curs.

Aquesta setmana del 23 al 29 de setembre obrim amb el primer comentari d'un poema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa ací la teua aportació pública anotant el teu nom. El professor la rep per e-mail també.