dimarts, 9 d’abril del 2019

Activitats suggerides per a després de la lectura


Una vegada s'haja llegit un dels dos llibres de la 3a avaluació, ens encaminarem cap a les activitats creatives. Ací teniu propostes per fer individualment o en parella. Si us ve al cap una altra proposta diferent, plantegeu-la a classe. El dia 23 de maig, dijous, serà la data límit per presentar al blog portafoli un d'aquests treballs en el format escollit.
  1. Ressenya extensa del llibre (seguint l'esquema i forma explicats a l'enllaç) llegida a classe o lliurada en àudio (format mp3), o vídeo gravat amb el mòbil (en pantalla horitzontal!), amb la vostra explicació. Si voleu escoltar-ne exemples, cliqueu a l'enllaç. En vídeo, els alumnes de Batxillerat feren aquestes altres ressenyes amb mòbil sobre un mateix llibre.
  2. Booktràiler del llibre en un vídeo d'un minut i mig a dos minuts. Aquest el podeu fer entre dos company(e)s de classe. Pot ser elaborat amb veu en off o amb text escrit al peu de les imatges, però sempre amb música de fons i fotos o fragments de vídeo propis, però també trobats a internet i remesclats, sempre al·lusius a l'argument de la peça teatral o un dels contes, a moments destacables de l'obra, però sense contar-ne el final. Ha de tenir títols de crèdit amb la informació següent: Booktràiler de + títol, autor(e)s del vídeo (???), títol de la música (???), procedència de les imatges (???), data, etc.  Ací en teniu tutorial i algun exemple (clica)
  3. Elabora una notícia periodística extensa, amb titular, subtítol, entradeta, cos de la notícia, fotografia i peu de foto...  A més de la part inventada, utilitza les dades de la peça dramàtica o un conte per a redactar la informació. Presenta-la maquetada com si fóra una pàgina de diari.
  4. Fes una entrevista, per a una revista temàtica, a un dels personatges del drama o els contes. Descriu el lloc de trobada, què pretens esbrinar amb les preguntes. Recrea un diàleg /entrevista que ens ajude a aprofundir en la comprensió del personatge, en les causes d'algunes actuacions. Escriu el titular, la introducció, les preguntes i les respostes. Introdueix una imatge de l'entrevistat amb un peu de foto. Fes una breu conclusió per acabar l'entrevista i dóna les gràcies a l'entrevistat. (Format escrit, maquetat com en una revista o bé en àudio o vídeo) (Clica ací per a llegir algunes orientacions).
  5. Assumeix que ets un dels personatges de l'obra o el conte. Escriu una carta a l'autor/a parlant-li del destí que t'ha reservat en l'obra. Mostra-li la teua conformitat o disconformitat. No oblides introduir-hi fragments del relat com a arguments. (Un full i mig manuscrit / mecanografiat o un document àudio / vídeo en bona qualitat d'almenys dos minuts).
  6. Assumint que eres un personatge de la lectura que has fet, escriu un monòleg teatral extens o dos més breus (entre dos alumnes podria ser un diàleg) per tal d'ampliar informació i sentiments que no han aparegut a l'obra i que tu imagines. Pots situar-te abans, durant o després de la trama llegida. Orientacions per fer-lo en àudio o vídeo, ACÍ (clica).
  7. Fes un còmic basat en un conte o escena de la lectura, etc. Pots fer servir l'aplicació en línia PIXTON de creació de vinyetes i còmics si no vols dibuixar amb les teues mans. Presenta el treball en 12 vinyetes almenys, imprés en un full, o bé en DIN A3 o cartolina si el fas manual.
  8. Com a lector/a, redacta una carta extensa a un dels personatges de Terra baixa o dels contes de Víctor Català, o bé al mateix autor o autora. Mostra-li les teues impressions, discrepàncies, acords, estranyeses, emocions, etc., sobre la seua caracterització, les decisions que ha pres, les maneres d'actuar... (esmentant fragments concrets de la lectura).
  9. Fes o feu entre dos un videolit (un vídeo creatiu al teu gust) de l'obra o d'un dels contes (vora 2 minuts). Orientacions i models, ACÍ (clica)
  10. Activitat de seguiment de la lectura fent servir una xarxa social: Twitter (comentaris) o Instagram (imatges + comentaris) des del compte de l'alumne/a. Caldria fer-hi vora 10 publicacions almenys.
  11. Preparar un qüestionari en Kahoot d'almenys 15 preguntes fent servir alguns vídeos de fragments de les obres o de documentals, entrevistes, etc., que es troben a la xarxa. No sols seran preguntes de coneixements, sinó també d'observació i comprensió de fragments audiovisuals.
  12. Transformació d'un fragment de conte en un "acte" o "escena" teatral amb representació inclosa (o no) pel grup d'acord amb el nombre de personatges.
  13. Representació d'una escena llarga de Terra baixa. Amb enregistrament en vídeo d'un assaig almenys. Nombre variable d'alumnes segons personatges a representar.
  14. En grups reduïts (2-4) es pot preparar un programa de ràdio amb seccions diferents que aborden una lectura. Els espais poden contenir informació dels autors, de les obres, de la recepció de l'obra pels lectors, una tertúlia, la lectura de fragments destacats amb comentaris i música, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa ací la teua aportació pública anotant el teu nom. El professor la rep per e-mail també.